Rabu, 31 Oktober 2012


                                       khasiat dan testimoni pengambilan kopi Super Best Power



”Saya seorang peniaga mee rebus dan telah menghidapi penyakit MIGRAIN sejak 13 tahun yang lalu. Bermacam-macam ubat dan produk kesihatan telah saya cuba namun hanya produk SUPERBEST POWER mampu mengubati penyakit saya. Dengan hanya meminumnya selama 3 hari, penyakit MIGRAIN saya telah sembuh sepenuhnya. Kini saya tidak perlu lagi mengambil sebarang ubat untuk mengubati penyakit saya. Terima kasih SUPERBEST POWER.”

Pak Mat Mee Rebus - 53 Tahun
Pantai Remis


Saya bekerja sebagai kerani. Saya telah menghidap penyakit ASMA lebih daripada 10 tahun. Setelah 10 hari mengamalkan minum kopi ini setiap hari, saya dapati berat badan saya semakin menurun dan menurut suami saya tidak lagi buncit seperti sebelumnya. Penyakit ASMA saya tidak begitu teruk dan SAKIT DADA serta BATUK yang panjang saya telah kurang saya alami. Saya akan terus menggunakan Produk Kopi SUPERBEST POWER ini untuk mengetahui lebih banyak kehebatannya.”

 Hajimah Bte Ahmad - 47 Tahun




”Saya menghadapi masalah RESDUNG, SAKIT URAT & GOUT. Seminggu selepas saya menggunakan Kopi SUPERBEST POWER, penyakit RESDUNG, SAKIT URAT & GOUT yang saya alami semakin pulih. Oleh yang demikian, saya mengambil keputusan untuk menggunakan produk Kopi SUPERBEST POWER.”
 Siti Hajar - 50 Tahun
Kubur Panjang




Saya mengalami PROSTAT dan telah menjalani pembedahan pada tahun 1999. Saya juga mengalami masalah LUTUT, PINGGANG & GASTRIK. Saya mengabil keputusan untuk mencuba produk SUPERBEST POWER ini kerana terbaca satu kisah dimana seorang pesakit PROSTAT telah sembuh sepenuhnya apabila minum kopi ini. Alhamdulillah, setelah 2 minggu saya minum kopi SUPERBEST POWER ini, saya tidak lagi berasa lapar & penyakit GASTRIK saya semakin pulih. Penyakit PROSTAT yang saya alami ini pula menunjukkan perkembangan POSITIF kerana semakin baik.”

 Hamzah Bin Amir - 73 Tahun
Taman Seri Astana Sungai Petani




”Saya yang bekerja sendiri telah mengalami SAKIT MISTERI, di mana perut saya buncit seperti BUSUNG dan tangan saya bengkak sebelah kanan serta tidak mampu untuk BERJALAN. Bermacam kaedah dan rawatan telah saya ambil di Hospital Lati, Hospital Besar Kota Bharu, HUSM Kubang Kerian dan juga HUKM Cheras namun masih belum pulih termasuklah sampai ke sebelah Thailand, namun tiada hasil. Pada suatu malam, saya di datangi oleh seorang Pengarah Urusan Superbest Power(M) Sdn Bhd, En. Kamal Mohd Nor, yang ingin saya mencuba produk beliau. Alhamdulillah, hari ke-5 saya mampu berjalan dan kini sudah mampu untuk berlari. Setinggi-tinggi penghargaan saya ucapkan kepada SUPERBEST POWER kerana telah merawat penyakit saya.”

 Che Daud Bin Che Man
Kg. GuaL Tok Deh, Rantau Panjang Kelantan





”Saya seorang surirumah. Setiap pagi, bangun saja dari tidur saya mengalami KEBAS & LENGUH KAKI. Saya mengambil masa 10 minit untuk mengurut kaki saya sebelum saya boleh berjalan. Pergerakan saya juga menjadi LAMBAT kerana badan saya sering terasa berat. Selepas menggunakan SEKOTAK produk ini, kaki saya tidak lagi KEBAS & pergerakan saya semakin PANTAS walaupun usia saya semakin lanjut. Saya akan terus minum Kopi SUPERBEST POWER ini untuk menjaga KESIHATAN diri saya di masa akan datang.”

 Puan Jumina - 57 Tahun
Taman Sri Putra, Sungai Petani






Anak saya mengalami SAWAN sejak kecil, dari dilahirkan sehinggalah berumur 16 tahun. Bermacam rawatan telah diambil dan kos rawatan telah mencecah lebih dari RM 100,000.00. Setelah diperkenalkan kopi pracampuran SUPERBEST POWER, kini anak saya telah bebas dari penyakit SAWAN yang dialaminya serta mampu untuk membawa motorsikal. Jutaan terima kasih yang tak terhingga saya ucapkan kepada SUPERBEST POWER kerana menyembuhkan anak saya. ( SEMUANYA DENGAN IZIN ALLAH S.W.T )”

 Baderul Hisham Bin Abdul Kadir
Damansara





”Saya mengalami luka ketika membuang AIR BESAR (BUASIR) dan SESUNGGUT sejak berusia 17 tahun lagi. Selepsa mencuba Kopi SUPERBEST POWER sebanyak 3 cawan sahaja, penyakit luka kaetika membuang AIR BESAR pulih sepenuhnya. Kitaran HAID saya kini lebih teratur dan SESUNGGUT yang dialami ketika datang HAID kini telah hilang. Saya mula memperkenalkan Produk SUPERBEST POWER kepada rakan-rakan dan berhajat untuk turut menjadi agen bagi mengembangkan Produk SUPERBEST POWER di Kuala Terengganu.”

 Cik Shamimi - 21 Tahun
Kuala Terengganu.




CEPAT MENGANTUK


 Sebelum ini saya sering rasa mengantuk semasa memandu dan bila pandu untuk jarak jauh saya mesti kena berhenti 2-3 kali untuk rehat sekurang-kurangnya ½ jam, pekena kopi ‘o’ kaw kaw pastu mandi pulak dekat hentian rehat, tapi sama saja mengantuk juga….satu hari tu  saya terbaca dalam surat khabar tentang kopi super best power ni, saya terus beli dan ALHAMDULILLAH lepas kena 1 paket saja kebetulan nak outstation,saya rasa cergas tak ngantuk!!! P ipoh pastu boleh direct ke K.L  pulak…WOW!! Stedy ja bawa keta… memang best kopi super  best power ni…cuba lah!. Baru tau!!

KIR. BALIK PULAU. 017-4456420

RAMAI YANG TELAH SEMBUH DAN SEDANG BERANSUR SEMBUH... ANDA BILA LAGI???.....

Temui kami atau hubungi kami di:-

Premis perniagaan kami:-
No.193B. B.P.V.A. Jalan Sungai Pinang,Balik Pulau 11000 Pulau Pinang

Tel:-  013-441 4918  /  016-547 5799

Email:- qimihaizufi2u@yahoo.com  /  nikbisz@gmail.com

***Harga untuk 1 kotak / papan :- RM25.90













Khasiat Kopi


Khasiat Kopi

Ramai yang mempunyai pandangan dan persepsi negatif terhadap kopi berikutan kesan-kesan yang mereka alami setelah meminum kopi. Malah, ada juga yang terus memadamkan kopi daripada senarai minuman harian mereka. Mungkin mereka tidak mengetahui akan khasiat kopi yang hakikatnya memberi banyak manfaat kepada tubuh badan manusia. Saya juga percaya bahawa ramai lagi masyarakat kita yang masih masih memiliki pandangan serta tanggapan yang negatif terhadap kopi.
Satu kenyataan di sebuah laman web kesihatan iaitu laman Coffee & Health oleh Institut for Scientific Information of Coffee (ISIC) mengenai kajian terkini yang membuktikan perkaitan antara pengambilan kopi dan gangguan neurodegeneratif seperti penurunan kognitif, penyakit Alzheimer, penyakit Parkinson dan strok. Neuodegeneratif merupakan penyakit yang tidak boleh diubati dan menyebabkan degenarasi progresif dan/atau kematian sel-sel saraf. Gangguan neurodegeneratif ini menyebabkan masalah pergerakan (ataxias) atau fungsi mental (dementias).
Ini juga telah dibuktikan melalui beberapa kajian epidemiologi. Laman rasmi World Health Organization (WHO) mendefinasikan kajian epidemiologi sebagai kajian taburan berkaitan aktiviti kesihatan dan aplikasi kajian tersebut terhadap kawalan penyakit dan masalah kesihatan yang lain. Kajian ini membuktikan bahawa pengambilan kopi dalam kuantiti yang sederhana nyata telah memberi manfaat terhadap keupayaan kognitif apabila usia semakin meningkat. Kajian ini turut membuktikan kesan pengambilan kopi mampu melambatkan penurunan fisiologi dan kognitif terutamanya dalam kalangan wanita dan mereka yang berumur lebih 80 tahun.
Kopi adalah minuman yang berasal daripada biji kopi dan mula diperkenalkan oleh orang-orang Rom dan Yunani seawal abad ke-13. Disebabkan kandungan kafeinnya, kopi mempunyai kesan rangsangan kepada mereka yang meminumnya dan hari ini kopi merupakan satu daripada minuman paling digemari di seluruh dunia serta boleh didapati dalam pelbagai perisa seperti Latte, Americano, Cappucino dan Espresso.
Kini terdapat juga pelbagai jenis minuman kesihatan berasaskan kopi yang boleh didapati di pasaran seperti Kopi Herba dan produk HPA Kopi Radix. Kopi Herba sangat berkhasiat terutamanya bagi pesakit-pesakit kencing manis, darah tinggi, batu karang, migrain, gout, gastrik, asthma dan sembelit. Malah, kopi ini juga boleh membantu mengurangkan angin dalam badan sepertimana yang dicatatkan di laman rasmi Kopi Herba.
Pengambilan kopi dalam kadar yang sedehana tidak akan memudaratkan kesihatan malahan akan memberi banyak faedah kepada tahap kesihatan manusia meski pengambilannya boleh menyebabkan ketagihan. Satu kajian saintifk berkenaan kesan pengambilan kopi menunjukkan bahawa risiko mendapat penyakit diabetes jenis dua adalah lebih rendah berbanding dengan mereka yang tidak meminum kopi.
Kajian saitifik juga membuktikan bahawa selain meningkatkan fungsi kognitif, kopi boleh mengurangkan risiko batu karang, kanser kolon dan kerosakan hati. Malah, kopi juga terbukti mampu meningkatkan prestasi dan ketahanan manusia dalam aktiviti-aktiviti fizikal. Bagi mereka yang sering berjaga sehingga lewat malam pula (stayed up), mereka akan lebih segar setelah meminum kopi.
Bagi penghidap penyakit jantung, kencing manis, dan darah tinggi, pengambilan kopi tidak akan memberi sebarang kesan negatif terhadap tahap kesihatan mereka. Namun begitu, kesan pengambilan kopi yang positif hanya berlaku jika seseorang itu meminum kopi dalam kuantiti yang sederhana dalam sehari. Kajian turut menunjukkan bahawa kopi tidak mempunyai kesan kardiovaskular seperti peningkatan kadar denyutan jantung, kadar denyutan jantung yang tidak stabil serta tekanan darah yang tinggi. Malah, risiko penyakit kardiovaskular adalah 10 peratus lebih rendah.
Seorang pesakit darah tinggi, Sarmiah Asun berkata, “Kandungan gula dalam darah saya sentiasa berada pada tahap yang stabil biarpun saya masih meminum kopi. Malah, saya turut tidak mengalami sebarang kesan-kesan negatif pengambilan kopi seperti pening dan letih sepanjang masa. Namun begitu, saya hanya meminum kopi tanpa gula untuk satu hingga dua cawan dalam sehari.”

Jumaat, 19 Oktober 2012

Kopi Tahan NGANTUK!!!

Kopi Super Best POWER!!

Untuk Tahan Ngantuk!!
Tahan Lapar!! Cegah Gastrik!! Bagi Tenaga POWER!!
Ini dia kopi super best power yang sangat sesuai untuk anda yang sering rasa ngantuk...
Sangat sesuai untuk pemandu jarak dekat atau jarak jauh,pelajar-pelajar sekolah,kolej,universiti untuk study(berjaga malam),pengawal keselamatan, pekerja shift,guru,nelayan,pekerja dalam industri berat(untuk tenaga), yang suka tenggok bola,pasukan keselamatan, sesiapa saja....
Kopi super best juga sesuai untuk yang menghadapai penyakit kencing manis, darah tinggi,keletihan,lesu,kurang tenaga,gastrik,sakit urat,gout,sakit sendi,prostat,resdung,asma(lelah),buasir,migrain,masalah haid tidak teratur dan lain lain lagi...

Ramai yang telah sembuh dan yang beransur sembuh setelah menggunakan/mengamalkan minuman kopi super best power ini...anda bila lagi?
Hubungi kami segera untuk maklumat lanjut...
Kami boleh dihubungi di talian:- 013-441 4918(nik) atau 016-547 5799(amin) atau terus ke alamat premis perniagaan kami di:- no.193B. B.P.V.A. Jalan Sg Pinang, Balik Pulau 11000 Pulau Pinang.

Harga 1 kotak/ Papan RM25.90